LIPOFILLING

Lipofilling jest jedną z najbardziej nowoczesnych metod autologicznego przeszczepu tkanki tłuszczowej z wybranego obszaru ciała do twarzy. Naturalny materiał wypełniający jest bezpieczny i skuteczny, a jego zastosowanie może być niezwykle różnorodne. Ponadto przeszczep własnej tkanki minimalizuje ryzyko jej odrzucenia czy alergii. Uzyskany w wyniku obróbki koncentrat tłuszczowy, zawiera również cenne komórki macierzyste, które działają regenerująco na okoliczną tkankę skórną.

Ogromną zaletą lipofillingu jest przede wszystkim wypełnienie ubytków i nadanie objętości, ale również działanie regeneracyjnie na skórę. Jest to również metoda rewitalizacji i wyraźnej poprawy kondycji skóry — pogrubienie, zwiększenie jędrności oraz elastyczności, wypłycenie zmarszczek, poprawa kolorytu skóry. Po zabiegu skóra twarzy wygląda młodziej a jej ogólna kondycja ulega poprawie.

Zabieg dzielimy na 2 etapy.

W pierwszym etapie wykonywana jest liposukcja przy pomocy metalowych kaniul, które są umieszczane w małych nacięciach skóry i pozwalają na rozbicie i odessanie tkanki tłuszczowej z miejsca, w którym występuje jej nadmiar.  Technika nasiękowa liposukcji obejmuje infiltrację odsysanej tkanki tłuszczowej roztworem złożonym ze leków miejscowo znieczulających (lignokaina) i adrenaliny. Technika ta zmniejsza dyskomfort oraz krwawienie w czasie operacji a także zasinienie po zabiegu.

Na wizycie kwalifikacyjnej pacjent wraz z lekarzem ustalają zakres liposukcji do lipofillingu. Możliwe jest wykonanie pełnej liposukcji, mającej na celu korektę kształtu obszaru biorczego lub minimalnej liposukcji – zazwyczaj wykonywanej w przypadku lipofillingu – mającej na celu pobranie ilości tłuszczu potrzebnej do wykonania przeszczepu. W przypadku minimalnej liposukcji do lipofillingu pobiera się około 50-150 ml tłuszczu z obszaru brzucha bądź bocznych powierzchni ud (bryczesów).

W kolejnym etapie tłuszcz przygotowywany jest do przeszczepu poprzez płukanie, filtrowanie i wirowanie. Gotowy materiał zostaje przeszczepiony w wybrane przez pacjenta miejsce na twarzy. Podanie materiału w miejsce biorcze następuje z użyciem cienkich, metalowych kaniul po wcześniejszym wykonaniu otworu w skórze przy pomocy igły.

ubytki objętości policzków,

utrata owalu twarzy,

utrata objętości tkanek skronii,

głęboka dolina łez,

zwiotczenie skóry okolicy oczu,

głębokie linie marionetki i bruzdy nosowo-wargowe,

utrata sprężystości skóry,

utrata jędrności skóry dłoni

choroby nowotworowe (do 5 lat od zakończenia leczenia onkologicznej),

aktywne zakażenia skóry o etiologii bakteryjnej,

wirusowej oraz grzybiczej,

przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych,

niewydolność układu sercowo-naczyniowego,

• morfologia krwi
  • koagulogram (APTT, INR)
  • glukoza
  • HIV/WZW B/ WZW C
  • EKG

* w przypadku wykonania pełnej liposukcji przed lipofillingiem należy wykonać badania opisane dla zabiegu liposukcji

Jak się przygotować się do zabiegu?

Przed zabiegiem należy się dokładnie wykąpać. Nie należy aplikować na skórę żadnych kosmetyków. Należy założyć czyste i wygodne ubranie, łatwe do zdjęcia i założenia. W przypadku znieczulenia miejscowego – można zjeść posiłek, ale nie później niż na 2 godziny przed planowanym zabiegiem. Zażywanie stale przyjmowanych leków należy skonsultować z lekarzem.

Jak będę czuć się bezpośrednio po zabiegu?

W pierwszej dobie po zabiegu należy się spodziewać się wycieku płynu z nacięć, poprzez które była wprowadzana kaniula. Wchłania się on w specjalny opatrunek. Zaraz po zabiegu zakładany jest pacjentowi odpowiedni strój uciskowy, który ogranicza obrzęk i pozwala na lepsze uformowanie się okolic biorczych ciała. Po 7 dniach od operacji odbywa się wizyta kontrolna, podczas której zdejmowane są szwy. W pierwszych dniach pacjent może odczuwać umiarkowany ból, ale zastosowanie doustnych środków przeciwbólowych wystarcza najczęściej, by opanować dolegliwości.

Przez okres około 2 tygodni od zabiegu należy unikać nasłonecznienia oraz sauny. Wbrew powszechnej opinii obszarów poddanych zabiegowi lipofillingowi nie należy masować ani nadmiernie schładzać czy przegrzewać. Przeszczepione komórki należy chronić przed urazami mechanicznymi oraz zapewnić komfort cieplny, szczególnie przez pierwsze 72 h. Pacjent może wrócić do pracy już po kilku dniach od zabiegu. Należy pamiętać, że na pełen rezultat zabiegu trzeba poczekać nawet do 3 miesięcy.

Przeszczep autologicznej tkanki tłuszczowej wykazuje wysoką skuteczność. W większości zabiegów, adaptuje się ponad 60% tkanek, więc zwykle już jedna sesja wystarcza, aby uzyskać oczekiwany rezultat. Należy mieć jednak świadomość, że ilość potrzebnych zabiegów ściśle uzależniona jest od wielu zmiennych osobniczo czynników i aby uzyskać pożądany efekt potrzebne może być powtórne podanie przeszczepu tłuszczowego w to samo miejsce biorcze.

Jakie mogą wystąpić powikłania/objawy uboczne?

Po zabiegu występuje niewielki obrzęk i zaczerwienienie skóry. Dolegliwości te znikają samoistnie w ciągu kilku dni. W przypadku podania tłuszczu w okolicę oka może wystąpić obrzęk utrzymujący się do 2 tygodni po zabiegu. Mogą pojawić się również zasinienia.

OSOCZE BOGATOPŁYTKOWE

twarz + szyja + dłonie