LIPOTRANSFER

Lipotransfer jest jedną z najbardziej nowoczesnych metod autologicznego przeszczepu tkanki tłuszczowej z jednego obszaru ciała w inny. Naturalny materiał wypełniający jest bezpieczny i skuteczny, a jego zastosowanie może być niezwykle różnorodne. Ponadto przeszczep własnej tkanki minimalizuje ryzyko odrzucenia czy alergii. Uzyskany w wyniku obróbki koncentrat tłuszczowy, zawiera również cenne komórki macierzyste, które działają regenerująco na okoliczną tkankę skórną.

Ogromną zaletą lipotransferu jest przede wszystkim możliwość połączenia modelowania sylwetki z jednoczesną korekcją wybranych partii ciała, takich jak na przykład piersi, pośladki czy twarz. Modelowanie sylwetki jest więc dodatkową szansą na widoczne odmłodzenie skóry. Jest to również metoda rewitalizacji i wyraźnej poprawy kondycji skóry — zwiększenie jędrności oraz elastyczności.

Zabieg dzielimy na 2 etapy.

W pierwszym etapie wykonywana jest liposukcja przy pomocy metalowych kaniul, które są umieszczane w małych nacięciach skóry i pozwalają na rozbicie i odessanie tkanki tłuszczowej.  Technika nasiękowa liposukcji obejmuje infiltrację odsysanej tkanki tłuszczowej roztworem złożonym ze leków przeciwbólowych i adrenaliny. Technika ta może zmniejszyć dyskomfort w czasie operacji i zmniejszyć zasinienie po operacji. Na wizycie kwalifikacyjnej pacjent wraz z lekarzem ustalają zakres liposukcji do lipotransferu. Możliwe jest wykonanie pełnej liposukcji mającej na celu korektę kształu obszaru biorczego lub minimalnej liposukcji (zazwyczaj wykonywanej w przypadku lipotransferu do twarzy) mającej na celu pobranie ilości tłuszczu potrzebnej do wykonania przeszczepu. W przypadku minimalnej liposukcji do lipotransferu twarzy pobiera się około 50-150 ml tłuszczu z obszaru brzucha bądź bocznych powierzchni ud (bryczesów).

W kolejnym etapie tłuszcz przygotowywany jest do przeszczepu poprzez płukanie, filtrowanie i wirowanie. Gotowy materiał zostaje przeszczepiony w wybrane przez pacjenta miejsce. Podanie materiału w miejsce biorcze następuje z użyciem cienkich, metalowych kaniul po wcześniejszym wykonaniu otworu w skórze przy pomocy igły.

powiększanie piersi,

asymetria piersi,

rekonstrukcja piersi po mastektomii,

powiększanie i uniesienie pośladków,

uzupełnienie ubytków skórnych,

nierówności i bliznach,

asymetria twarzy,

utrata owalu twarzy,

utrata wiotkości skóry,

ubytki objętości np. policzków

choroby nowotworowe (do 5 lat od zakończenia leczenia onkologicznej),

aktywne zakażenia skóry o etiologii bakteryjnej,

wirusowej oraz grzybiczej, przyjmowanie leków przeciwzakrzepowych,

niewyrównane choroby tarczycy,

niewydolność układu sercowo-naczyniowego,

niewydolność układu oddechowego,

skłonność do bliznowców,

• morfologia krwi
  • jonogram (sód, potas)
  • koagulogram (APTT, INR)
  • TSH
  • lipidogram
  • glukoza
  • mocznik
  • kreatynina
  • ASPAT
  • ALAT
  • białko całkowite
  • HIV/WZW B/ WZW C
  • USG obszaru biorczego

*w przypadku lipotransferu do twarzy wymagane są jedynie wybrane badania

Prosimy o kontakt z Kliniką w celu szczegółowych wytycznych.

Jak się przygotować do zabiegu?
Przed zabiegiem należy się dokładnie wykąpać. Nie należy aplikować na skórę żadnych kosmetyków. Należy założyć czyste i wygodne ubranie, łatwe do zdjęcia i założenia. W przypadku znieczulenia miejscowego – można zjeść posiłek, ale nie później niż na 2 godziny przed planowanym zabiegiem. Zażywanie stale przyjmowanych leków należy skonsultować z lekarzem.
Jak będę czuć się bezpośrednio po zabiegu?
W pierwszej dobie po operacji należy się spodziewać się wycieku płynu z nacięć, poprzez które była wprowadzana kaniula. Wchłania się on w specjalny opatrunek. Zaraz po operacji zakładany jest pacjentowi odpowiedni strój uciskowy, który ogranicza obrzęk i pozwala na lepsze uformowanie się operowanych okolic ciała. Po 7 dniach od operacji odbywa się wizyta kontrolna, podczas której zdejmowane są szwy. W pierwszych dniach pacjent może odczuwać umiarkowany ból, ale zastosowanie doustnych środków przeciwbólowych wystarcza najczęściej, by opanować dolegliwości.
Po zabiegu lipotransferu konieczne jest stosowanie odzieży uciskowej, która zmniejsza ryzyko powikłań zakrzepowo-zatorowych, redukuje obrzęk, powoduje właściwe obkurczanie skóry oraz przyspiesza proces gojenia. Ubrania uciskowe należy nosić przez okres 6-8 tygodni po zabiegu. Przez 8 tygodni od operacji należy unikać nasłonecznienia oraz sauny. Wbrew powszechnej opinii obszarów poddanych zabiegowi lipotransferu nie należy masować ani nadmiernie schładzać czy przegrzewać. Przeszczepione komórki należy chronić przed urazami mechanicznymi oraz zapewnić komfort cieplny, szczególnie przez pierwsze 72 h. Pacjent może wrócić do pracy już po kilku dniach od zabiegu. Należy pamiętać, że na pełen rezultat zabiegu trzeba poczekać nawet do 3 miesięcy.
Przeszczep autologicznej tkanki tłuszczowej wykazuje wysoką skuteczność. W większości zabiegów, adaptuje się ponad 60% tkanek, więc zwykle już jedna sesja wystarcza, aby uzyskać oczekiwany rezultat. Należy mieć jednak świadomość, że ilość potrzebnych zabiegów ściśle uzależniona jest od wielu zmiennych osobniczo czynników.
Powikłania/ Objawy uboczne
Po zabiegu występuje niewielki obrzęk i zaczerwienienie skóry. Dolegliwości te znikają samoistnie w ciągu kilku dni. W przypadku podania tłuszczu w okolicę oka może wystąpić obrzęk utrzymujący się do 2 tygodni po zabiegu.

LIPOTRANSFER

twarz + szyja + dekolt